TIMETALK.

Hej!Ville ta upp en liten sak.Det finns sjuk många hemlösa som verkligen förlorat allting de ägt och haft.
Därför är vi människor så sjukt lottade och borde vara glada av att vi har rena kläder,element som håller oss varma,vi har mat,skor osv.Tänk dem som I N T E har det.Det är därför jag inte tycker man ska klaga på att man är fattig bara för att man inte hade råd med dethära&osv.När jag tänker så,så stannar jag upp ett litet tag och frågar mig själv:Har jag vatten?ja,har jag kläder som håller mig torr?ja,har jag ett hus som håller mig ifrån att stå ute i detta kalla oväder?ja,har jag en familj som hjälper mig osv?JA.Därför tycker inte jag om folk som klagar och håller mig ärligt talat avstånd från dem.
Jag har hittat en fantastisk sida som exakt alla borde gå in på ,som kan rädda LIV.
gå in på : www.stockholmshemlosa.se
Här är lite tips vad man göra för stor skillnad som privat person:

Ge pengar till ett härbärge, de har ofta bank- eller plusgiron som man kan göra donationer till. Kontaktinformation hittar du under fliken “Härbärgen” ovan.

Arrangera ett soppkök.

Hjälp till som volontär! Kontakta en förening, och fråga hur du bäst kan hjälpa till.

Lämna in kläder du inte längre har nytta för till exempelvis sociala center, härbärgen eller second hand-butiker.

Nästa vecka på lördag ska jag åka till organisationen Ny Gemenskap och överlämna kläder som jag vet andra behöver mer än mig! Snälla tänk över dethära och tänk om du varit i denna sitation! Ha detbra!<3

/MIMMI

/Mimmi
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback